Fizyorad

İşe Giriş Tetkikleri

AKCİĞER GRAFİLERİ
Çalışanların, mesleki akciğer hastalıklarından korunmasının yanında aynı zamanda olası etkileri takip edebilmek ve erken dönemde yakalamak da çok önemlidir. Bu amaçla yapılması gerekli en önemli laboratuar çalışması akciğer filmleridir. Gerek işe girişte, gerekse periyodik olarak hem tıbbi hem de yasal önemi olan bir uygulamadır. Özellikle mesleksel akciğer hastalıkları açısından çok önemlidir. Bunun önemini, ILO’nun bu konudaki yayınları ve oluşturduğu pnömokonyoz değerlendirme ve takip standartlarından anlamaktayız. Bütün bu amaçlara hizmet edebilmesi için gerek filmin çekimi, gerek banyosu ve gerekse de değerlendirilmesi çok önem taşımaktadır.

SOLUNUM FONKSİYON TESTİ (SPİROMETRİ)
Spirometrik inceleme, akciğer fonksiyonlarını değerlendirmede kullanılan temel test yöntemidir. Obstrüktif ve restriktif AC hastalıklarının tanısında, hastalığın şiddetini ve tedaviye yanıtını saptamada, cerrahi müdahalenin uygun olup olmayacağına karar verilmesinde, meslek hastalıklarının tanı, tarama ve maluliyet değerlendirilmesinde rutin olarak kullanılır. Aynı zamanda çalışanların iş yerlerinde maruz kaldıkları ortam şartlarına karşı akciğerlerin fonksiyonel sağlığını takip edebilmek için rutin sağlık taramalarının en önemli parametrelerinden birisidir. Mevcut son model cihazlarımızla oldukça pratik bir şekilde iş yerlerinde çalışanlara uygulamaktayız.

İŞİTME TESTİ (ODİOMETRİ)
Genel olarak odiometrik testler adı verilen işitme testleri kulak hastalıklarının değerlendirilmesinde ve işitme sağlığının takip edilmesinde son derece önemlidir. Hastalığın teşhisinde ve tedavisinin belirlenmesinde bu testlere sıklıkla başvurulmaktadır. Bu testlerden en sık kullanılanları Safses Odiometrisidir (Pure Tone Odiometri): Her iki kulağın değişik frekanslardaki (ince ve kalın seslerdeki) duyabildiği en az ses şiddetini (duyma eşiği) belirler. Bu test özel ses geçirmez odiometri kabinlerinde yapılmalıdır. Bu testi, iş yerinizde, tamamen bu iş için tasarlanmış özel odiometri kabini ile donatılmış araçlarımızla tekniğine uygun olarak yapabilmekteyiz. Sonuçlar Odyolog tarafından değerlendirilip raporlandırılmaktadır.

Hizmetlerimiz

• Sırakapılar Mah. 491 Sokak No: 23 DENİZLİ